Chiropractie en een Hernia

Een hernia met wervelcompressie zorgt ervoor dat de tussenwervel uitdroogt en gaat uitpuilen. Dit uitpuilen drukt tegen de zenuw aan, waardoor deze geïrriteerd raakt en er prikkeling of pijn naar de voet kan gaan. Als u verlichting voelt bij onbelast bewegen, zoals fietsen en zwemmen, en zonder activiteit meer irritatie voelt, zoals een zeurend gevoel in de bil, kunnen dit de symptomen van een hernia zijn.

Wanneer een wervelschijf verdraait, zorgt de druk van de gesubluxeerde wervel ervoor dat de wervelschijf drukt op de uitgaande zenuwwortel en/of de ruggengraat De symptomen kunnen pijn, zwakte, veranderd gevoel en verlamming zijn. Uiteindelijk lijkt het alsof een operatie de enige mogelijke oplossing is.

Amerikaans onderzoek heeft aangetoond dat een rug operatie minder effectief is in acute gevallen van onderrug problemen. Veel te vaak komen dezelfde problemen weer terug, vanwege het feit dat de oorzaak van de verdraaide wervelschijf niet verwijderd is. In november van 2010 citeerde de pers belangrijke chirurgen, die zeiden dat 60% van hernia-operaties verwaarloosbare effecten hadden.

Wervel operaties zijn controversiële en duurzame ingrepen: de meeste patiënten met een hernia herstellen met of zonder een operatie, zodat de uitkomst na 5 jaar tussen de operationele en niet operationele aanpak hetzelfde is. Uiteindelijk ligt het aan de voorkeur van de patiënt zelf voor of tegen een operatie, die bepaald welke benadering gebruikt zal worden.

De Chiropractische Benadering

In de Verenigde Staten hebben chiropractoren miljoenen mensen met pijn in de onderrug en hernia klachten geholpen, waarmee hun pijn, handicaps, medicatie en operaties bespaard zijn gebleven. Chiropractoren zien de wervel in z'n algehele functie en kunnen het zenuwsysteem ontlasten van druk door het corrigeren van een misplaatsing in de wervelkolom. Door de oorzaak van de hernia te verwijderen krijgt de lichaam de kans zichzelf te genezen.